LIKE RIDING A BIKE is een initiatief van Monique van Liebergen en Suzanne Janse. Beiden uit 1974, ambitieus, 16 jaar hard gewerkt als adviseur en moeder van 3 jonge kinderen. We leerden elkaar kennen in 2015 en raakten bevriend. In de zomer van 2016 besloten we onze ervaring en krachten te bundelen en te gaan ondernemen. Als ambitieuze vrouwen met jong gezin weten we hoe lastig het is om alle ballen omhoog te houden en ook nog voldoende tijd over te hebben om jezelf te ontplooien. Met LIKE RIDING A BIKE willen we graag anderen én onszelf inspireren in hoe we ons leven makkelijker maken en te focussen op de zaken die we écht belangrijk vinden. Monique en Suzanne maken LIKE RIDING A BIKE niet alleen, maar werken met een team van contributors.
Onze Big WHY
Wij geloven dat een eerlijke balans tussen mannen en vrouwen en meer vrouwelijkheid de wereld een stukje beter maakt. Maar vrouwen hebben nog behoorlijk wat tegenwind op de weg naar een eerlijke balans. Onze generatie vrouwen moet haar weg vinden in een door mannen vormgegeven maatschappij én in een nieuwe rol. Daar waar veel van onze moeders nog full-time voor de kinderen zorgden, zijn wij opgeleid om ambitieus te zijn. Maar hoe doe je dat: jezelf, je ambitie, man, kinderen (incl. huishouden) verenigen? We willen alle ballen hoog houden. Naast thuis en carrière blijft er weinig tijd over. Met LIKE RIDING A BIKE willen we helpen deze generatie vrouwen beter te leren ‘fietsen’. Door hun leven te vergemakkelijken en verrijken zodat ze maximaal in hun kracht kunnen komen, om het verschil in de wereld te gaan maken.
Our global prosperity and sustainability will rely on economic empowerment. Let us grasp this opportunity and fight to bring about these changes to build a better world.
Worldeconomic Forum, Davos (Feb 2017)
.. en de How & What
Hoe we dit willen doen? Door het realiseren van een netwerk van ambitieuze vrouwen met jong gezin, leunend op social trust, optimaal gebruikmakend van technische mogelijkheden , waarin we:
- van elkaar leren (relativeren, herkenning, rolmodellen, zelfinzicht)
- inspireren tot slimmer keuzes maken en organiseren (als head of the Household)
- informeren over trends en digitale revolutie (bijblijven, toekomstgericht, waarde voor de wereld)
- een beetje prikkelen in de mindshift naar gelijkere rolverdeling tussen man en vrouw
Zodat we het meest invloedrijke, inspirerende en eerlijke platform voor ambitieuze vrouwen worden. Praktisch, vernieuwend, actiegericht, verdiepend en mooi vormgegeven. Waar mannen ook graag af en toe een bezoekje brengen.
Thema’s
De thema’s die we behandelen zijn als volgt:
Me. Gaat over jou. Over wie jij bent, je ambities en idealen, hoe je die bereikt en hoe ze te bewaken in de hectiek van de dag.
Them. Gaat over het vinden van een nieuwe balans waarin mannen en vrouwen gelijkwaardig zijn in het arbeidsproces en de zorg voor het huishouden en gezin.
Others. Gaat over leren van anderen. Wat zijn keuzes van rolmodellen? Wat is de weg die zij hebben afgelegd? Hoe hebben ze het thuis georganiseerd? En ook hoe is het in andere landen georganiseerd?
Easy. We gaan op zoek naar hoe we ons leven als ambitieuze vrouw makkelijker kunnen maken en daarmee tijd te creëren voor die zaken waar we echt onze aandacht aan willen besteden. Tips & tricks om zaken uit te besteden, anders te doen of eenvoudiger te maken.
Future. En als vrouwen met een technische achtergrond kunnen we het toch niet laten om ook een tech thema op te nemen. Deze gaat over de ‘need to knows’ in de digitale wereld van volwassen en kinderen. Zo blijf je zelf bij in deze snel veranderende wereld, én weet je wat er speelt in de wereld in van je kinderen.
Business Model
Winst is voor LIKE RIDING A BIKE geen doel op zich. Om onze doelen te bereiken hebben we wel geld nodig voor kwalitatieve content en échte innovaties, die niet direct geld opleveren. Het model dat we hiervoor willen gebruiken zal hierin voorzien. Met LIKE RIDING A BIKE willen we: ‘Organisch groeien naar een verdiepend en praktisch platform waar lezers zich herkennen, leren en willen bijdragen.’